01 oktober 2010

Hva er det med folk?!

I går var jeg og Per på vår daglige handletur på Rema,
og når vi da sto der og ante fred og ingen fare, skjedde det som 
fikk oss begge til å sperre opp øynene og klø oss i hodet.

Per er jo, som mange vet, veldig glad i smågodt, og akkurat da
han skulle fylle posen med godis kommer en mann gående. 
Det er i og for seg ikke så rart, men da denne mannen, uten blygsel,
åpner en av godtebeholderne og fingrer nedi etter smågodt - og atpå til
legger tilbake den han hadde fingret på - må jeg si jeg ble forundret. 

Rart, eller er det bare meg?

Vi ble stående å betrakte denne merkverdige fyren en god stund mens han gikk 
igjennom godtesortene, og forsynte seg av det ene og det andre. Grunnen til denne
oppførselen kunne ikke ha vært å teste godteriet før han eventuelt skulle kjøpe en pose,
ettersom han smakte flere ganger av samme godtesort og gikk uten å kjøpe noe som helst.

Hele denne seansen foregikk rett foran kassa på butikken, så han var ikke av den
sjenerte typen. Ikke prøvde han å skjule det han drev på med heller,
der han gomlet på digre karameller og lakrisgodteri.

Mitt sug etter godteri avtok iallefall kraftig etter dette opptrinnet, så neste gang jeg 
kjøper godteri velger jeg heller noe ferdig innpakket fremfor godteri i løsvekt ;)

Nam, nam!!

3 kommentarer:

Anita sa...

Ei skakande oppleving! Men det finst jo mykje innpakka godteri, t.d. konfekt. Lettvint og elegant, sjølv om utvalet ikkje er det største utanfor julesesongen. Men no er det nok like før...

Anita sa...

Fiffig med blog, du! Har lese litt hist og her og har fått syn for sagn (frå Monika) at du har starta med strikking. Artig! Mange nusselege teppe, ser eg! Kjem nok godt med i Oslo-kulda. Elles må eg arrestere deg på eit punkt: Hercule Poirot er djupt fornærma. Han er ikkje fransk, men belgisk, ein distinksjon som for han er særs viktig!
Eit lesetips: Dores bibel, av Torgny Lindgren. Finst sikkert på eit bibliotek nær deg,om den to år gamle boka ikkje er å få tak i elles.

Renate sa...

Ja, det var virkelig en rystende opplevelse. Så det blir å saumfare hyllene etter godteri fra nå av.

Artig at du også leser bloggen min da. Er ikke hver dag jeg oppdaterer, for det er ikke såå mye som skjer her liksom:)

Takk for boktips, det skal sjekkes ut. Jeg har jo selvfølgelig ordnet meg bibliotekkort her i Oslo, så boka skal jeg nok klare å skaffe.
-Og angående Poirot må jeg si jeg skjemmes, det var en tabbe fra min side. Noen ganger går det litt fort i svingene..

Strikking, og ikke minst hekling, er jo forferdelig gøy. Så nå tenker jeg neste steg er å avansere til strikkede plagg - det begynner å bli nok tepper etterhvert..hehe

Related Posts with Thumbnails