07 oktober 2010

Mer kopper

Jeg har begynt å jobbe i en butikk som selger kjøkkenutstyr,
og da er det ikke til å unngå at man blir litt inspirert av det som finnes der,
eller at man får lyst til å kjøpe med seg litt av hvert.

Vi har blant annet dette finfine porselenet fra designduoen
Wik og Walsøe.
Det er Linda Svedal Walsøe og Ragnhild Wik som står bak, 
og deres produkter er inspirert av norsk natur og historie, 
og alt er håndlaget og unikt.


Min favoritt er dette alveporselenet, men de har andre serier også.


Selv om butikken jeg jobber på har utrolig mye varer, har vi jo selvfølgelig ikke alt.
Jeg så disse koppene fra Rob Brandt i et interiørmagasin, og husker at en kunde også
spurte etter dem. De er kule på en stygg-fin måte, og jeg vil gjerne ha dem jeg - som så mye annet.


Som du ser er keramikkrusene inspirert av de pappkrusene man får overalt, 
og som de fleste knøvler sammen når de er ferdige med å drikke.
Disse er også håndlagde, noe som betyr at hver kopp er unik. 
Ikke koster de altfor mye heller...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails