14 februar 2010

Kaizers-feber

 I går spilte Kaizers Orchestra konsert på Samfundet i Trondheim, og der befant selvfølgelig undertegnede seg. Og med på slepet hadde jeg Silje, som også er en svoren 'Kaizerjugend'. Vi hadde varmet opp med god drikke, og var blide og sangglade da vi ankom Samfundet i siste liten. Det viste seg å være akkurat tidsnok, for etter at vi hadde kjøpt oss litt mer å drikke ble dørene åpnet og vi kunne stille og rolig innta våre plasser - som btw var fremst i salen, med god utsikt til sceneshowet, for å si det mildt. Allerede under oppvarmingsbandet fikk jeg et veldig behov for å gå på do, men kunne bare ikke forlate kremplassene vi hadde sikret oss - så det la en liten demper på stemningen (neste gang tror jeg at jeg må begrense inntaket før konserten starter iallefall..hehe). Men konserten var absolutt ingen skuffelse, og jeg kommer gjerne igjen! Selvfølgelig må jeg vise noen bilder (tatt med mobilkamera av lavere kvalitet, men skitt au).

 Rimelig fornøyde piker på konsert!
 Og der var vi i gang..! 
Weeeeeeeeeeeee
Jaggu dukka ikke Morten Abel opp også. Her synges 'Prosessen' av full hals. 
             Prosessen 
Velkommen til mafia rekruttering
Her er alle under læring
Så ta godt i mot presten
For alle vil bli med på sukksessen
så lenge det er penger i bildet
Det er penger i bildet
Me blir større og større for kver dag
Me representerer alle sosiale lag
i frå toppen av pyramiden og ner
Eg ser det på deg
Eg ser det på deg. Du er som oss
For det vil bli revolusjon
når du ser folk konverterer til en annen religion
Og dei som ikkje trur på meg i dag
Bare vent for
det er en del av prosessen
Alt du har hørt om oss er sant
Me begynner å bli mange
Me har folk over heile landet
Det er ingenting som å sjå når de promenerer
Enkelte reagerer, men andre applauderer
og det er sånne som oss
Me tar dag for dag
konstruerer svar
gjer deg alt du vil ha
tenk strategi, tenk strategi
Åh du er i mine hender kva enn som skjer
La meg få din stemme. Eg ber på mine kner
Åh du har så mange ting i vente
Bli med på sukksessen
Åh sei til venner og kjente,
De kan bli med på, de kan bli med på prosessen

Man blir ganske så skvisa av å stå fremst, og kroppen bærer preg av det i dag, hehe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh! Jeg vil også ha bildene. SEND, SEND!
Jeg har for øvrig dritvondt i ribbeina i dag. Merkelig.

Related Posts with Thumbnails