11 mai 2010

Bedre sent enn aldri..:)

Det er lenge siden jeg sa jeg skulle legge ut bilder av strikkeprosjektet jeg holdt på med. Det er faktisk så lenge siden at jeg har fullført flere prosjekt etter det, så da tenkte jeg at en kavalkade av bilder hadde vært på sin plass. Strikke- (og hekle-) prosjektene går stort sett i tepper, ettersom jeg synes de går fort og greit å lage. Det å lese oppskrifter er ikke bare bare, i allefall ikke for meg, så jeg holder meg mest til de som går frem og tilbake:)

Jeg lagde først et fargerikt helseteppe i ull (man kan selvfølgelig bruke den fargekombinasjonen man ønsker selv). Teppet er strikket i bølgemønster, og jeg har bruk Drops Baby Merino og rundpinne nr 6. Oppskriften hentet jeg fra Pickles sider. Teppet er skikkelig tøyelig og elastisk, og mykt og godt å ta på:)


Så hadde jeg tre uker med nevroklinikk, og for å få tiden til å gå da ble strikking en fin ting å ha. Jeg fant en overkommelig oppskrift her på Garnstudios sider, og hamstret inn litt garn. Og vips var dette teppet blitt til:


Dette teppet er også i bølgemønster, men har en litt annerledes oppskrift. Det er strikket i Drops Alpaca, og jeg har brukt fire forskjellige farger. Tror det var rundpinne 3,5 jeg brukte på dette, men man kan sikkert bruke andre størrelser også. Det er hekletkant rundt teppet, noe som medførte at jeg måtte investere i heklenål og lære meg å hekle. Og det gikk faktisk overraskende bra. Så bra gikk det at jeg ble litt hekleavhengig en periode. Og da måtte jeg selvfølgelig finne noe som var raskt og enkelt å hekle, og da fant jeg denne oppskriften på Garnstudiosidene.


Teppet er heklet i Drops Eskimo på nål nr. 8 (skal egentlig bruke nr.9, men jeg har da ikke huset fullt av heklenåler heller, ehm..). I hele mai er det også salg på de fleste garntypene fra Drops på strikkebutikkene i byen, så da er det bare å stikke innom en snartur - jeg har allerede vært der flere ganger:) Dette vil naturlig nok føre til at flere strikke- og hekleprosjekt kommer til å bli lagt ut fremover.

4 kommentarer:

Hanna Ladybug sa...

Oj, synes du slike går fort? Kjapp med pinnene mao :P Hvor store er teppene? Likte veldig godt fargene på det i midten! Nydelig :) Nå fikk jeg og lyst til å strikke!

Maria sa...

Salg på garn i mai sier du??? Takk for tipset! Kjempefine tepper det ble forresten! jeg har lagt bort heklekantene til mamma, siden hun er racern på hekling... :)

Renate sa...

Kjersti: hehe, synes ikke strikketeppene gikk så fort (iallefall ikke det i midten), men hekleteppet var gjort på 1-2-3 ja:) Du må finne frem strikkepinnene til nevroklinikken til høsten vet du;)

Maria: Takktakk:)Kanskje du kan vise meg noe strikk med fletter, hvis du har gjort ferdig noen prosjekt med det da selvfølgelig:)Vet ikke helt om jeg tør begi meg ut på det enda...

Anonym sa...

Jeg er imponert :-)))
Helsing tante Nina :-)))

Related Posts with Thumbnails