26 januar 2010

Strikkemesteren!

Etter mye banning og sverging ble jeg sent i går kveld endelig ferdig med mitt første strikkeprosjekt. Jeg hadde jo en ambisjon om å lære meg å strikke, og føler nå at jeg er godt i gang med det. Jeg var kanskje litt vel ambisiøs da jeg satte i gang med 'Prosjekt Lue' uten snev av peiling på hvordan man egentlig skulle strikke lue. Men det gikk da det også, på ett vis, med god hjelp av internett (skjønner ikke hvordan de lærte å strikke før internett jeg:) Jeg skjønner meg i allefall ikke på strikkebøker, og synes det som står der er mer forvirrende enn oppklarende).

Voilà!

Denne siden fra Garnstudio er proppfull av finfine instruksjonsvideoer, som selv en som er så grønn som meg på strikking kan forstå:) Så nå er det bare å finne frem strikkepinnene å strikke i vei!

PS! Strikking er ganske avhengighetsskapende, så pass på å ha god tid når du starter :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Æ e imponert. Ka e d du itj får te lessom?! ;)

-Silly

Renate sa...

D va eitj blodslit altså, men d vart no høveli bra t slutt:)

Kanshe du ønske dæ ei i bursdagsgave?;p

Maria sa...

Flink du e! Den Garnstudio-sida e min favoritt og altså, den har avansert strikkeferdighetan mine mange hakk!

Bli kull-strikkeforening fra no av da eller? :)

Anonym sa...

Ha e vør flinkare på data så sku du ha fått sett hua e strikka forrige veke te ho Mia :-)

Renate sa...

Maria: Må jo bare få til noen strikkekvelder i løpet av kort tid! Jeg er gira i allefall:) Har jo mye tid til overs nå som EiT snart er historie!

Nina: Tror nok du lett overgår mine strikkeferdigheter:) Regner med lua var hakket mer avansert enn min? hehe

Related Posts with Thumbnails