02 november 2010

Avansering

Aldri hadde jeg trodd at jeg en dag skulle sitte i sofaen med leselampa tent og strikketøyet
i fanget. Men nå er det altså en realitet, og faktisk så trives jeg med å ha det slik også.
Lenge har to strikkepinner holdt i massevis for prosjektene jeg har gjøvet løs på.
Men det er jo grenser for hvor mange tepper man trenger...Så etter litt
surfing på nettet fant jeg frem til en passende utfordring.
Akkurat passe smått til at jeg ikke blir lei og gir opp halvveis i prosjektet.
(..et annet pluss er jo at det ikke er tommel på disse vottene...!)
  

Ulempen med votter er jo de kommer i par. For på et eller annet mystisk vis ender 
alltid den ene votten jeg strikker opp med å bli litt større enn den andre.
En løsning på problemetkan jo være å strikke veldig mange votter,
og satse på at i allefall to av dem er like ;)

Har du lyst til å prøve kan du finne oppskriften her.

Nå ble ikke mine votter helt 100% som de i oppskriften, da jeg verken hadde riktig pinnestørrelse eller garn. Men man tager hva man haver. Og derfor endte nok vottene opp med å bli en smule for store, men til å være første gang jeg prøver meg på noe slikt, er jeg likevel fornøyd :)

7 kommentarer:

Hanna Ladybug sa...

Babytepper og babyvotter...? :P

Renate sa...

Hehe. Ja, du kan så si;) Men det er bare fordi små ting er lettest å strikke. Seriøst!:p

Hanna Ladybug sa...

...og ikke minst veldig søte! :D

Hehe, ja, hadde tenkt å foreslå det som grunn, så ser den ;)Er også slikt man garantert får bruk for en eller annen gang uansett - kjekt å ha et gavelager og et "ha-sjøl-lager" liggende :)

Anonym sa...

Æ ønske mæ votta te jul! :p

-Silje

Renate sa...

Silje: Går d bra om d bli votta utn tommel da lr? Ferr d kainnj du få vettu!

Anonym sa...

Flenk du e Renate, no e mor stolt :-)

Anita sa...

Ein annan fordel med eit par vottar utan tommel er at dei er heilt like!
Elles vil eg tipse deg om bokelskere.no, om du ikkje har høyrt om det. Ein kjekk stad å diskutere bøker på, om du ikkje har konvertert fullstendig til strikking da.?

Related Posts with Thumbnails