08 november 2010

Festen er over...

...for denne gang!
Hjem til jul var absolutt en severdig film, spør du meg.


Og jeg som trodde vi bare skulle på en vanlig førpremiere, ble litt 
overrasket da vi ankom kinoen, og nesten havnet på den røde løperen.
Følte ikke at jeg hørte helt hjemme der, så jeg valgte den andre døra ;)

Salen var stappfull, og det viste seg at vi faktisk befant oss på en ordentlig
premiere, noe jeg aldri før har opplevd. Rundt oss satt flere kjente og
mer ukjente skuespillere fra filmen, og både regissøren Bent Hamer og forfatteren
Levi Henriksen var der også. Så det var litt artig da. Blir like starstruck hver gang 
jeg ser en kjendis,selv om det har begynt å bli noen ganger nå. 
Sånn sett er Oslo en fin plass å bo;)

Kort om filmen: Det er julaften, og vi følger mange små historier og menneskeskjebner som
alle har en drøm om å feire jul med en familie. Jeg ble i allefall veldig i julestemning av filmen,
på tross av at slett ikke alle historiene vi følger er like lystige. Og da rulleteksten gikk satt jeg 
igjen med et smil om munnen. Historiene i filmen fikk meg til å tenke på hvor
heldig man er om man har noen å dele tiden sammen med, noe som er lett å glemme i en
travel hverdag. Det er mange grunner til å glede seg til jul, og en av dem er at man da
kan få være sammen med dem man er glad i! :)

2 kommentarer:

Anita sa...

Eg òg gler meg til den filmen. Ser at du ønsker deg ei av bøkene som er grunnlaget for filmen. Det kan hende at friluftsmennesket Silje har eit svært pent eksemplar...

Renate sa...

Du må få sett den filmen ja:) Kjempefin film, synes nå jeg. Ang. boka så jeg at Silje har kommentert at hun har det - men jeg tviler sterkt på om hun kan si meg hva den handler om;) hehe

Related Posts with Thumbnails