21 september 2010

Feeerdig!

Nå har jeg endelig fått ferdigstilt ett hekleprosjekt, som jeg har
holdt på med leeeenge..! Startet faktisk på det like over nyttår,
og sakte, men sikkert, har det blitt nok lapper til et helt teppe
(i voksenstørrelse denne gang..)
 

Teppet er heklet i bestemor-ruter, og garnet jeg har brukt er Falk 
Dalegarn. Tør ikke tenke på hvor mye tid og penger jeg har lagt
ned i det teppet egentlig. Men det er absolutt en koslig ting å holde
på med (f.eks når Rosenborg har kamp på TV'n, som Per MÅ se, og
jeg ikke er så forferdelig interessert ;) )

Hekling er faktisk veldig enkelt - og når til og med jeg klarer å lære
meg det helt selv, kan de fleste andre greie det også.
Jeg vil anbefale videoene på Garnstudios sider, eller søk på Youtube 
etter heklevideoer. Det som er så fint er at det også finnes videoer
for hvordan man går frem for å lage f.eks disse bestemor-rutene, 
i tillegg til videoer for grunnleggende hekleteknikker. 

Genialt! :)

2 kommentarer:

Birgitte Bragstad sa...

Så flott teppe du har heklet. Jeg har no heklet sjal i 4 år til den store gullmedalje. Det er det eneste jeg kan hekle. Nå skal jeg prøve meg på teppe og lue. Har bare ett stort problem, jeg forstår ikke oppskriftene eller heklespråket :(

Veldig fin blogg du har :)

Hanna Ladybug sa...

Imponert! Kjempestilig :)

Related Posts with Thumbnails