22 september 2010

Heksagon

Siden jeg nettopp ble ferdig med et lite evighetsprosjekt, er jeg selvfølgelig
nødt til å begynne på ett nytt!! Denne gangen har jeg bestemt meg for å lære
meg å hekle 'heksagoner', som på godt norsk kalles sekskanter.
Etter litt om og men fant jeg noe garn jeg likte på garnbutikken, og 
så måtte det litt prøving og feiling til for å finne riktig heklenål og masker 
til det garnet..phu! Til det forrige teppet heklet jeg først ferdig alle (!)
rutene før jeg sydde de sammen til slutt, mens jeg på dette teppet
monterer sekskantene etterhvert som de blir ferdige. Ser litt mer 
fremgang da, så det er motiverende:)

 
 
Har du lyst til å prøve kan du finne fremgangsmåte på mange sider på
nettet, bl.a. har jeg brukt disse sidene:
- Hvordan hekle heksagon: Igis verden eller Attic24
- Hvordan montere/sette sammen heksagon: Moonstitches

1 kommentar:

Birgitte Bragstad sa...

Hei igjen :)
Takk for svaret på bloggen min. Jeg kommer til å skrive litt om "oppvarmingen" til Island turen, bare å følge med.

Sjalet som jeg hekler gang på gang er et slikt trekantsjal med frynser i endene. Bruker ofte et glittergarn sammen med vanlig garn. Blir litt sprekt da ;)

Hvilken plattform har du laget bloggen di i ? Den er veldig fin:)

Related Posts with Thumbnails