14 september 2009

Høst er tid for....

...bokmøter!! Og det er noe jeg kan like. I dag sto Aschehoug for tur, og jeg kan trygt si jeg ikke ble skuffet (om man ikke teller med maten da, gryterett er litt kjedelig synes jeg). Men forfatterne som kom å presenterte bøkene sine veide opp for det maten evt. trakk ned. Jeg hadde ingen spesielle forventninger på forhånd, og ble mildt sagt overrasket da mannen på scenen introduserte selveste Jo Nesbø (krimkongen). Det var gøy å se og høre ham fortelle om sin nyeste bok, 'Panserhjerte', som kommer ut for salg lørdag 19.september. Opprinnelig var jeg ikke så fan av Nesbø, men jeg må si Hole-serien har tatt seg opp etterhvert som jeg har kommet inn i den. Akkurat nå leser jeg også nettopp Jo Nesbø, 'Frelseren', men jeg må nok intensivere lesingen litt for å få lest den ferdig slik at jeg kan begynne med 'Snømannen' og deretter 'Panserhjerte'.
I Aschehougs forfatterstall kan man også finne Herodes Falsk (som kom og snakket om sin første krim(!!)bok, og ba innstendig om at vi måtte kjøpe og lese den) og Jon Niklas Rønning (den ene halvdelen av duoen Bye og Rønning, som fortalte om sin bok, 'Generasjon Facebook'). Facebook-generasjonen er slett ikke et dumt bilde på den generasjonen jeg nok kan si jeg tilhører, iallefall kjente jeg meg igjen i flere av hans beskrivelser av denne generasjonen. I følge Rønning vet du at du tilhører denne generasjonen når: '...du googler ditt navn hver uke, selv om du vet du ikke vil få mer enn to treff' (trykk på tittelen, så får du se bokfilm om boka).

Det er iallefall bare å ta turen innom bokhandlene (da gjerne Notabene, så er du kanskje heldig og treffer på moi!) i nærmeste fremtid, for dette tegner til å bli en spennende og innholdsrik bokhøst:) Jeg må bare bli ferdig med semesteret først, for det er bare når eksamenene er tilbakelagt jeg virkelig kan slappe av og nyte en bok.

Noe å fylle opp bokhyllen min med:)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails