30 september 2009

Kinokos

Må jo få brukt opp rabattkupongene mine, så da ble det en kinotur på meg og Per gitt. Pixarfilmen 'Up' ('Se opp' på norsk) var den heldig utvalgte, og vi storkoste oss begge to. Enda Per ifølge seg selv haater slike tegnefilmer som han kaller det (men det tror jeg nå egentlig er en sannhet med modifikasjoner). Mulig det var det at filmen ble vist i 3D som lokket skeptikeren Per Magnus inn i kinosalen.

'Up' føyer seg inn i rekka av knallfilmer fra Pixar. Jeg nevner i fleng; 'De utrolige', 'Toy Story', 'Rottatouille', 'Monsterbedriften', 'Wall-E' og 'Finding Nemo'. Den har en god dæsj med humor og en god dæsj med kjærlighet, og er i tillegg supersjarmerende. Kort fortalt handler filmen om en gammel enkemann som gir opp livet i storbyen og tar med huset sitt på en oppdagelsesferd ved å feste masse ballonger til huset å fly avsted, det er bare det at han ikke reiser så alene som han tror. Dette fører til mye moro for store og små.

Nice med 3D-briller;)

Og skulle ikke dette være grunn god nok for å se filmen, kan jeg også nevne Pixars sedvanlige forfilm som er en fantastisk morsom (og rørende) historie kalt 'Partly Cloudy', som handler om hvor storken får babyene fra. En liten perle av en film!!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails