05 november 2009

The end

For noen dager siden ble jeg omsider ferdig med å lese S. Meyers 'Twilight'-serie. Alltid når jeg blir ferdig med en historie får jeg en slags tomhetsfølelse; 'hva skal jeg gjøre nå liksom?'. Så egentlig skulle jeg ønske at hun hadde skrevet enda flere bøker om Bella og Edward slik at jeg hadde hatt noe å se frem til å lese på mørke høstkvelder. Jeg synes faktisk bøkene var helt supre, mye bedre enn jeg hadde forventet. Jeg er jo svak for fortellinger om kjærlighet, vil de få hverandre til slutt eller ikke - og lidenskap er det heller ikke mangel på. Jeg lever meg sånn inn i handlingen, og føler det godt på kroppen når Bella blir stilt overfor vanskelige valg om og om igjen. I tillegg er det, som seg hør og bør, en god del drama, og uventede og utrolige ting skjer stadig vekk (hva annet kan man egentlig forvente i en historie der blodtørstige vampyrer, hormonelle tenåringsjenter og temperamentsfulle varulver står sentralt?). Forhåpentligvis vil de verste abstinensene legge seg ganske snart. Og nå er det jo snart premiere på 'New Moon' også!!

Bilde fra: Flickr
'Fire and Ice'
Some say the world will end in fire;
Some say in ice.
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destruction ice
Is also great
And would suffice.

av Robert Frost

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails